JELSA – Objekt »Hidroaviona Jelsa«

Ime / Name
Objekt »Hidroaviona Jelsa« / Wasserflugzeughafen Jelsa

Code: JE-PU-07                                           


Adresa / Adresse
Jelsa, Luka, sjeverni gat / Nordmole

Lokalna položaj / Position
Latitude: N 43,16300°   Longitude: E 16,69611°
Visina / Höhe: 0 m

Zemljište / Grundstücke
*523

Datum snimanja / Erfassungsdatum
18.11.2014 11:00:00


Informacije

Nakon dugih najava i nekoliko odgoda,prvi hidroavion njemačke tvrke European Coastal Airlines (ECA) s terminala u Resniku poletio je 13. kolovoza 2014. u 9 sati i sletio u Jelsu desetak minuta kasnije.

Zaštitni položaj / Schutzstellung


Info

Nach langen Ankündigungen und mehreren Verspätungen startete am 13. 8. 2014 um 9 Uhr das erste Wasserflugzeug der deutschen Firma European Coastal Airlines (ECA) vom Terminal in Resnik und landete zehn Minuten später in Jelsa.

Time je završena 13 godina duga trakavica puna birokratskih i administrativnih peripetija, obećanja i planova koji se nisu ispunjavali, prepucavanja s obje strane – njemačkih investitora i hrvatskih nadležnih službi i institucija. Ni dan prije polijetanja nije bilo sigurno hoće li i kada će poletjeti, potvrda je iz Splita stigla kasno poslijepodne, pa u Jelsi jutros nije održan ni očekivani prigodni program kojim bi se obilježio početak „nove ere“ povezivanja otoka s kopnom, kako je najavljivano djelovanje ECA u Hrvatskoj.

Damit endete ein 13 Jahre langes Verfahren voller bürokratischer und administrativer Hürden, Versprechen und Pläne, die nicht erfüllt wurden, Scharmützel auf beiden Seiten – deutsche Investoren sowie kroatische Behörden und Institutionen. Selbst am Tag vor dem Start war nicht sicher, ob und wann die Bewilligung aus Split eintrifft und daher konnte heute Morgen nicht das erwartete Programm in Jelsa abgehalten werden, um den Beginn einer „neuen Ära“ fest zu halten, wo die Insel durch die ECA mit dem Festland verbunden wird.

Prema obavljenom redu letenja, do 15. rujna hidroavioni tipa DHC – 6 Twin Otter kapaciteta 19 putnika povezivat će Split i Jelsu četiri puta dnevno. Prema najavama iz ECA, u promotivnom periodu cijena karte za let koji traje nešto više od 10 minuta bit će na 99 kuna, a ona se nakon pet prodanih karata penje na 299 kuna u jednom pravcu. Povratna karta je za 549 kuna. Za dva tjedna hidroavioni bi trebali poletjeti za Rab, a potom i za Pulu. Osim letova prema aerodromima u Dubrovniku, Zadru i Zagrebu, najavljuje se i moguće direktno povezivanje tih aerodroma s Jelsom i Rabom.

Laut Flugplan werden DHC-6 Twin Otter-Wasserflugzeuge mit einer Kapazität von 19 Passagieren bis zum 15. September viermal täglich Split und Jelsa verbinden. Nach den Ankündigungen der ECA beträgt der Ticketpreis für einen Flug, der etwas länger als 10 Minuten dauert, im Aktionszeitraum für die Sonderfahrt 99 Kuna und nach fünf verkauften Tickets 299 Kuna in eine Richtung. Eine Rückfahrkarte kostet 549 Kuna. In zwei Wochen sollten Wasserflugzeuge nach Rab und dann nach Pula starten. Neben Flügen zu den Flughäfen in Dubrovnik, Zadar und Zagreb wird auch die mögliche direkte Verbindung dieser Flughäfen mit Jelsa und Rab angekündigt.

(Izvor / Quelle: www.otok-hvar.com, Katija Vučetić)


Redovne linije krenule su 2014., a u kolovozu 2016. ECA je obavljala 60 letova dnevno povezujući 11 destinacija, prevozila je do 600 putnika dnevno i ostvarivala dnevni prihod do 40.000 eura, kako je i bilo planirano.

Die regulären Flüge begannen im Jahr 2014 und im August 2016 führte die ECA 60 Flüge pro Tag durch, die 11 Ziele miteinander verbanden, bis zu 600 Passagiere pro Tag beförderten und wie geplant ein tägliches Einkommen von bis zu 40.000 Euro erzielten.

Dvije i pol godine nakon što su u kolovozu 2016. inspektori Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo (HACZ) zbog navodne ugroze sigurnosti letenja naprasno prizemljili sve četiri njena zrakoplova, tvrtka Europski obalni avioprijevoznik (ECA) i projekt povratka hidroaviona na Jadran definitivno propadaju u 2019 g.

Als nach zweieinhalb Jahren die Betriebsbewilligung durch die kroatische Zivilluftfahrtbehörde (HACZ) im August 2016 plötzlich zurückgezogen wurde und alle vier Flugzeuge wegen einer (angeblichen) Gefährdung der Flugsicherheit am Boden bleiben mussten, scheiterte das Projekt der European Coastal Airlines (ECA) und das Projekt einer Rückkehr von Wasserflugzeugen in die Adria im Jahr 2019 definitiv.

(https://morski.hr/2019/04/06/projekt-povratka-hidroaviona-na-jadran-definitivno-propao/)


Linkovi / Links

Objekt »Svjetionik Jelsa – sjeverni gat« / Leuchtfeuer Jelsa – Nordmole
Objekt »Južni lukobran« / Südmole
Objekt »Svjetionik Novi gat« / Objekt »Leuchtfeuer Novi gat«
Objekt »Svjetionik Jelsa – sjeverni gat« / Leuchtfeuer Jelsa – Nordmole
Objekt »Pismo J E L S A«  / Schriftzug JELSA
Objekt »Dio stari zid pristaništa s stepenicom« / Teil der alten Hafenmauer
Objekt »Ovalna baza« / ovale Basis
Objekt »Ruža vjetrova« / Windrose
Skulptura »Naš tovor« / Skulptur »Unser Esel«
Skulptura »Galeb« / Skulptur »Möve« am Novi Gat

(Let / Flug Split – Jelsa)